Laurel - Fire Breather / 蘿爾 - 噴火者,中文歌詞

 
Town crier, village flyer 鄉村小鎮裡 一堆傳單在亂飛
Got a skull and crossbones on his chest 他胸前的鎖骨太性感了
And I can't resist 當他看起來那麼誘人
When he looks like this 我已經不能抗拒這股誘惑了

All his other girls 他身邊的所有女孩
Face on magazines 每個都像雜誌上的模特兒有著藍色大眼睛
Big blue eyes, oh I don't know what it means, no 喔,我不懂這個意思,不,我的意思是
What does he want from me? 他怎麼會選擇我?他想要我的什麼?

We're hanging in the bars 我們兩人浸泡在酒吧
Running after cars to get home 然後再乘著跑車回家
Wishing on the stars, wonder what you are 我對著星星許願,希望我能更了解你
I just don't know, he's beautiful 因為我很疑惑啊,你看起來是那麼的帥氣
Maybe he shines a little more than me 而且你看起來比我還要閃亮耀眼

No, it's too much, burn my sun 不,太多了,這股亮光燒毀了我的太陽
Up in flames we go you Fire Breather 我沉浸在你帶來的火焰裡
Ash and dust on my door, smoke rise 灰燼和灰塵在門上,煙霧起起伏伏
Trying to survive inside your heart 我在這大火裡面,試圖在你心裡生存著

Fire Breather, breath in fire into 你是個噴火者,我用著火在呼吸
Fire Breather, trying to survive inside your heart 你太閃耀了,我就像在閃耀的光下依靠著你

Flame thrower, at the show 丟著火焰的你呀,就像在雜耍一樣
Make my heart melt in the middle of the room 讓我的心融化在這房間裡
No, I can't stay away 不,我不能沒有你
Now I'm begging you to stay, ooh 所以我乞求你待下來

Sitting through the days 到了週末,彼此溺在一起
And wasting away to the weekends 享受時間的消逝
Running on the green through the sticks of the suburbs 開著車在郊區附近的綠地兜風
I learned maybe you shine a little more than me 我知道,也許你比我更耀眼

No, it's too much, burn my sun 不,你讓我的愛更瘋狂,像是熾熱的太陽啊
Up in flames we go you Fire Breather 沉浸在這片溫暖的大火裡
Ash and dust on my door, smoke rise 門已經燒成灰燼了,一堆散不去的煙
Trying to survive inside your heart 在大火裡,我就在你的心裡,真是太刺激了

Fire Breather, breath in fire into 你是個噴火者,我用著火在呼吸
Fire Breather 像太陽一樣誘惑著我
Fire Breather, breath in fire into 你是個噴火者,我用著火在呼吸
Fire Breather 而我再也矜持不住誘惑了

No, it's too much, burn my sun 不,太多了,我心中火燒的太陽啊
Up in flames we go you Fire Breather 我將沉浸在你帶來的火焰裡
Ash and dust on my door, smoke rise 門燒得剩下灰燼,大火讓煙霧瀰漫
Trying to survive inside your arms 我要在你的懷裡,依靠著你


➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
最近我在追+看「吸血鬼日記(The Vampire Diaries)」,裡面很多首歌都〝超級好聽〞。
這首歌第五季的第十六集結尾的歌,當時Elena和Damon正在升溫中,用上這首歌真是太適合了。
這首歌,就是一個男人so hot,so hot!!! 閃耀得像是太陽,甚至比太陽很閃耀,就像一位噴火者,然後燃燒了那個女人的心啊!
這個女人覺得他如此耀眼,怎麼會選上自己當他的另一伴呢?
後來他自己陷入大火裡面無法自拔。
SP心想:「怎麼那麼誘人的感情啊!看著男人和女人愛得很深很深的感覺!好害羞呢!」
歌詞用了淺淺的咖啡色,有一種欲望的感覺

SP

留言

熱門文章